رياضی زبانيست كه خدا با آن جهان را به رشته تحرير درآورد
در زندگى هرانسان انديشمند زمانى فراميرسد كه دربارهٔ خلقت خود ،هرچه كه در پيرامون خود ميبيند و وجود خالق تعمق كند. تأمل انسان دربارەً مبداء و هدف وجود خود امرى كاملا طبيعيست. براى برخى، آنچه كه مذهب موروثيشان به آنها آموخته است كافيست، درحاليكه، عدەاى ديگر ممكن است بافرضيهء تكامل انواع (درحد بوجود آمدن خودبخودى شرايط كافى شروع حيات در روى كرەً زمين)، خود را راضى كنند. اما عدەً زيادى از مردم، منجمله معتقدان مذهبى و طرفداران فرضيه هاى علمى (حتى شايد بطور ناخودآگاە) به توجيهاتى از اين قبيل مشكوك هستند. ولى تعداد قابل ملاحظه اى از اين افراد تابع اكثريت بودە و سوً۱لات بى پاسخ و ترديدهاى سركوب شدەً خود را ناديدە ميگيرند. فقط عدەً بسيار كمى مصرانه به جستجوى حقيقت و يافتن جواب براى اين سوًالات ديرينه ميپردازند...
حتما ادامه اش رو بخونین!!
توضیحات در ادامه مطلب
رياضی زبانيست كه خدا با آن جهان را به رشته تحرير درآورد
*رياضی زبانيست كه خدا با آن جهان را به رشته تحرير*
*درآورد۰*
مقدمه
رياضی زبانيست كه خدا با آن جهان را به رشته تحرير درآورد۰
گاليله (ميلادى ۱۵۶۴-۱۶۴۲)
در زندگى هرانسان انديشمند زمانى فراميرسد كه دربارهٔ خلقت خود ،هرچه كه در پيرامون خود ميبيند و وجود خالق تعمق كند. تأمل انسان دربارەً مبداء و هدف وجود خود امرى كاملا طبيعيست. براى برخى، آنچه كه مذهب موروثيشان به آنها آموخته است كافيست، درحاليكه، عدەاى ديگر ممكن است بافرضيهء تكامل انواع (درحد بوجود آمدن خودبخودى شرايط كافى شروع حيات در روى كرەً زمين)، خود را راضى كنند. اما عدەً زيادى از مردم، منجمله معتقدان مذهبى و طرفداران فرضيه هاى علمى (حتى شايد بطور ناخودآگاە) به توجيهاتى از اين قبيل مشكوك هستند. ولى تعداد قابل ملاحظه اى از اين افراد تابع اكثريت بودە و سوً۱لات بى پاسخ و ترديدهاى سركوب شدەً خود را ناديدە ميگيرند. فقط عدەً بسيار كمى مصرانه به جستجوى حقيقت و يافتن جواب براى اين سوًالات ديرينه ميپردازند.
براى خيلي ها، بواسطه ی نظم و ترتيب مشهود و هماهنگى و طرح دقيق جهان پيرامون، احتمال قبول فرضيه تكامل خودبخودى انواع كاملا منتفى است. و اين عدە دراين باور پروفسورادوين كانكلين شريك هستند كه احتمال شروع حيات به صورت تصادفى قابل مقايسه با احتمال چاپ شدن يك لغت نامه كامل در اثرا نفجار در يك چاپ خانه است. اما همين عده، هنگامی كه به باورهاى مذهبى مرسوم مراجعه ميكنند، اكثر سوًالات خود را بى جواب مي يابند. مضاف براينكه در تعدد چنين بينش هايى كه هر يك مدعى بلامنازع درانحصار داشتن حقيقت است، دچار سردرگمى بيشترى ميشوند. تمام مذاهب رايج امروزەً دنيا (به عوض آنكه ارائه گر حقايقى باشند كه خميرمايه ی پيغام شان است) تبديل به مجموعه هايى از رسم ورسوم و فرقه هاى سنتى شدەاند و با گذشت زمان پيغام اوليهً ی خود را از دست دادەاند. چنين فساد در اديان بواسطهً ی خودخواهى و نوآورى انسان هاى سودجو و قدرت طلب اتفاق افتاد وبه اين واسطه، كسانى كه قصد بازگشت و باز نگرى به مبانى و اصول دين خود را دارند، در تضاد باشيوهً حاكم بر اجتماع قرار ميگيرند.
بسيارى از ما باور داريم كه با ديدن معجزەاى ازقبيل آن چه كه بوسيله ی موسى و عيسى ارائه شد، جواب سوأل هائى كه در مورد وجود خدا در ذهن داريم را خواهيم گرفت، در عين حال ممكن است چنين احساس كنيم كه چون خداوند در زمان حاضر معجزات را آشكار نميكند، پس ما مورد بي عدالتى واقع شدەايم! اما، از شوخى گذشته ، در دنياى امروزى، با وجود اكتشافات علمى و پيشرفتهاى پزشكى، چه كسى به واسطه ی معجزات قديمى مانند شفاى مريضان و زندە كردن مردگان خدا را باور كردە و ايمان مي آورد؟ منطقى تر به نظر مي رسد كه خداوند، معجزەاى كه هماهنگى بيشترى با سطح فكر و شيوە ی زندگى مردم كنونى داشته باشد، بفرستد.
فقدان معجزە ی مدرن، با اين باور كه خدا، خردمندترين است، مغايرت دارد؛ به علاوە اين شبهه را به وجود مى آورد كه او قادر به هم پائى با سطح بالاى فكرى ما نيست! آيا خداوند فقط قادر به توليد معجزات براى موجودات سادە ذهن مي باشد؟ آيا او، فقط معجزاتش را به عدەء معدودى از نسل هاى پيشين ارائه كرد باوجود آن كه نسل ما از نسل هاى گذشته به مراتب پر جمعيت تر است، و نسل هاى آيندە، كثيرتر هم خواهند بود؟
ما در عصر علم و كامپيوتر زندگى مي كنيم و خود را موجودات با هوشى مى انگاريم كه تا اثبات امرى را نبينيم، آنرا نمي پذيريم، درعين حال، شگفت انگيز است كه بسيارى از مقولات را كه با عقل هم جور در نمى آيند، صرفاً بر پايه ايمان، بى چون و چرا مي پذيريم۰ ما به خود مي باليم كه بيش تر از پيشينيان خود در زمينه ی علم و صنعت آگاهى داريم و دستاوردهاى خود را در اين زمينه ها، بدون هيچ شك و تأملى، بهتر از آن چه كه پيشينيان به جا گذاشته اند ميدانيم؛ اما، در قبول كوركورانه باورهاى مذهبى آنها، هيچ ابائى به خود راە نمي دهيم ـ حتى اگر اين بدان معنى باشد كه مراسم و سنت هائى را ارج بگذاريم كه ايمان چندانى بدان ها نداريم۰
هدف اصلى اين كتاب، معرفى يك سيستم رياضى است كه توسط خداوند در يكى از كتابهاى آسمانى كارگزارى شدەاست، اين سيستم رياضى چنان در تار و پود اين كتاب آسمانى تنيدە شدە است كه احتمال تصادفى بودن آن، يا ساخته ی دست بشر بودنش محال است، و به آسمانى بودن آن گواهى مي دهد؛ اين سيستم رياضى، اخيراً بدنبال تجزيه و تحليل متن زبان اصلى اين كتاب به توسط كامپيوتر آشكار شد؛ اين خبر بسيار خوبى است براى كسانى كه مي خواهند از اعتقاد كوركورانه پرهيز كردە و ايمان خود را به خدا استحكام بخشند؛ تصوير روشنى كه از اين اثبات قابل لمس و اين كتاب آسمانى به دست مى آيد، مٶيد آنست كه تنها يك خداى واحد ، لايزال، آگاە و مهربان وجود دارد؛ يك خدا كه در كنترل كامل كوچك ترين جزئيات امور آسمانهاست و مي تواند خود را براى همه آشكار سازد!!!